+

سامانه پایش نت

شرکت فن آوران اطلاعات سوشیانس در راستای بکارگیری اینترنت اشیا در صنعت و محیط زیست اقدام به طراحی و تولید سامانه پایش یکپارچه اطلاعات تحت نام تجاری پایش نت نموده است.
سامانه پایش نت سیستم یکپارچه جمع آوری، ذخیره ، کنترل و مدیریت اطلاعات است. این سامانه اطلاعات ایجاد شده توسط تجهیزات مستقر در نقاط مختلف را از طریق سخت افزارهای ثبت کننده اطلاعات (Data Logger) جمع آوری و به سرورهای شبکه ابری ارسال نموده و قابلیت تجزیه، تحلیل، پردازش و استخراج اطلاعات را در محیط وب ، دستگاه های تبلت و تلفن های همراه هوشمند و دیگر محیط های ارتباطی فراهم می سازد.

سرویس های مدیریت و پردازش ابری

این بخش از پایش نت شامل سرویس های نرم افزاری قابل دسترس در محیط وب و دیگر محیط های دسترسی به داده ها بوده و شامل قابلیت ها و امکانات زیر می باشد:
-    قابلیت تعریف و ایجاد ساختار عملیاتی پایش نت مطابق با نیاز هر سازمان شامل ساختار درختی سازمان، بخشها، پروژه ها، ایستگاه ها و کانال ها.
-    امکان ثبت نام و مدیریت کاربران و تعیین سطوح دسترسی به بخش های مختلف پرتال براساس نقش های سازمانی و همچنین تعیین میزان دسترسی کاربران به کانالهای هر ایستگاه.
-    دریافت داده های ارسالی از دستگاه های ثبات اطلاعات از طریق اینترنت یا پیامک بدون نیاز به هرگونه عملیات نیروی انسانی.
-    کنترل صحت اطلاعات دریافتی و ارسال تائیدیه به بخش سخت افزاری به منظور افزایش ضریب کیفی داده ها.
-    اعمال تدابیر امنیتی برای حفاظت از داده ها و جلوگیری از نفوذ بدافزارها.
-    طبقه بندی و ذخیره اطلاعات دریافت شده در بانک اطلاعاتی.
-    پردازش و تحلیل اطلاعات به منظور آماده سازی داده ها برای ارائه به کاربران.
-    تعامل مداوم با سخت افزارهای جمع آوری اطلاعات به منظور تنظیم پارامترهای ارسالی و ثبت وقایع اتفاق افتاده در ایستگاه ها.
-    ارائه گزارش های متنوع آماری و چاپی
-    امکان استخراج آمار و گزارش ها بر اساس شاخص های استاندارد محیط زیستی(PSI,AQI)
-    امکان دریافت اطلاعات بصورت فایل های الکترونیکی با بیش از 30 نوع فرمت مختلف مانند Excel, Word, PDF, GIF
-    تحلیل و کنترل داده های دریافت شده به منظور اعلام هشدارهای لحظه ای و به موقع از طریق ارسال پیامک یا پست الکترونیک به فرد یا افراد تعیین شده
-    استخراج آمار گرافیکی از داده ها بر روی نقشه های جغرافیایی (GIS)
-    مشاهده گراف لحظه ای از وضعیت کانال های هر ایستگاه
-    امکان طراحی و راه اندازی آمار، گزارش ها و فرم های اختصاصی مطابق با سفارش مشتری   

بخش سخت افزاری پایش نت

این بخش شامل یک دستگاه ثبات اطلاعات بر خط (Online Data Logger) می باشد که در محل ایستگاه اندازه گیری نصب شده و توسط آن اطلاعات کانالها و سنسورهای اندازه گیری آنالوگ یا دیجیتال را در خود ذخیره نموده و بصورت اتوماتیک از طریق درگاه های ارتباطی متنوع خود به سرویس دهنده مرکزی ارسال می نماید.
ویژگی های این دستگاه عبارتند از:
-    وجود یک استاندارد مشخص بین دستگاه و سرویس دهنده مرکزی موجب می گردد کلیه اطلاعات ثبت شده در حافظه دستگاه با دقت و سلامت و بدون نیاز به عملیات نیروی انسانی بصورت اتوماتیک به سرویس دهنده مرکزی منتقل گردد. مکانیزم ارسال به نحوی طراحی شده که دستگاه تا دریافت تائیدیه از طرف سرور و اطمینان از ارسال صحیح داده عملیات ارسال هر داده را تکرار می نماید.با بکارگیری این روش از گم شدن و از دست رفتن داده های ارسالی جلوگیری به عمل می آید.
-    به منظور ایجاد یک ارتباط پایدار و بدون وقفه با سرویس دهنده مرکزی و حفظ برخط بودن ارتباط، اطلاعات توسط دستگاه با چهار روش مختلف شامل GSM, GPRS, Ethernet, Wi-Fi قابل ارسال می باشد.دستگاه قادر است ارسال اطلاعات را به ترتیب الویتی که در تنظیمات آن مشخص شده با تلفیقی از روش های فوق انجام دهد به نحوی که با عدم امکان ارسال توسط هر روش، دستگاه از روش دیگر استفاده می نماید.
-    درصورت عدم امکان ارسال اطلاعات، دستگاه نسبت به ذخیره اطلاعات به مدت طولانی (تا 30 سال) و ارسال آنها پس از برقراری ارتباط می نماید.
-    درصورت قطع برق، دستگاه اطلاعات را بین سه روز تا شش ماه در خود ذخیره می نماید.
-    دستگاه کلیه تنظیمات اولیه خود را بصورت اتوماتیک به سرور ارسال می نماید و بدین ترتیب نیاز به انجام هیچگونه عملیات کاربری برای اعمال تنظیمات بین دستگاه و سرور وجود ندارد.
-    درصورت اعمال هرگونه تغییر در تنظیمات دستگاه شامل تغییر در پارامترها، ضرایب، نوع داده و غیره، دستگاه این تغییرات را به سرور اعلام و پس از آن با هویت جدید به کار ادامه می دهد که در نتیجه آن اطلاعات قبل و بعد از تغییر از یکدیگر مجزا خواهند شد.
-    کلیه وقایع اتفاق افتاده در دستگاه مانند قطع برق، بروز اشکال در باطری، باز شدن درب دستگاه و غیره به سرور اطلاع رسانی گردیده و در منوهای پایش نت می توان گزارش جامعی از اینگونه وقایع را استخراج نمود.

 

 

 
 
 Copyright 2024  Soshiance IT  All Rights Reserved. ©